Dag 7 Breiholz - Jarplund regendag...

23 juli 2023 - Jarplund, Duitsland

Wat ben ik blij met mijn tentje. Het blijft binnen goed droog, zelfs als ik er een hele middag in bivakeer. In tegenstelling tot de tent van de buren. Ze zijn er achter gekomen dat hij oud is en de regen er door slaat..... Natte boel... Ondanks dat blijven ze optimistisch! Daar kan ik aan terug denken als ik morgen door de regen fiets....

En als ik de binnentent er nog niet in hang is er ook best veel ruimte. Ik heb mijn blog bijgewerkt en wat kaartjes geschreven en zitten haken aan de kabouterfamilie.

Nu eerst slapen. Het regent nog steeds.

Vanmorgen werd ik wakker met regen.

De voorspelling is dag het de gele dag of zeker een groot deel blijft regenen. Gestaag doorregen, niet van die harde buien als gister. Dus dat is zeker nat worden. Misschien wordt het smiddags wat droog en morgen zal het beter zijn.

Ik besluit gewoon maar te gaan fietsen. Deze camping is niet leuk om te blijven. Geen afdak, matige voorzieningen (best een stukje lopen naar de wc). En zolang ik fiets blijf ik warm. Mijn tassen zijn goed waterdicht en nat wordt ik toch.

Alles wat ik aan hebt wordt nat, maar dat droogt ook wel weer. Dus korte fietsbroek aan, fietsshirt, jas en Teva's. In het begin nog even mijn sweater, maar die verdwijnt al snel in de tas.

Het is wel druilerig fietsen in de regen, geef mij maar droog weer, maar de wegen zijn rustig (misschien ook omdat het zondag is?) en ik heb wind mee. Dus ik schiet lekker op. Onderweg kom ik opeens een vliegtuig tegen in een weiland. Ik maak er een foto van, maar daar heb ik al snel spijt van want er gaat ook water mee het hoesje in waar mijn telefoon in zit. En door dat water gaat het schermpje soms een eigen leven leiden.

Bij Haithabu kom ik een paneel tegen dat de vikingen hier waren. Ik stop en lees dat hier een grote nederzetting is geweest. Het meeste zit nog in de grond maar met scans hebben ze al een aardig beeld. Verderop blijkt een museum te zijn. Ik druip van de regen en wil zo niet een museum binnen. Er blijkt ook een café te zijn. Hetlijkt me heerlijk om, daar een kopje thee met wat lekkers te nemen. Dus dat doe ik. Echt droog wordt ik er niet. Ik loop nog even de museum winkel in en koop wat ansichtkaarten en een boekje over naaldbreien, Interessant!

Verder maar weer. De eerst volgende camping is een kleine camping met weinig voorzieningen. Omdat ik zo lekker doorfiets besluit ik de volgende te nemen. In de app staat een redelijke recentie en ik kan daar mijn telefoon opladen. Ik ben om 14.45 bij de camping en de receptie gaat om 15.00 open. Ik besluit het tentenveldje even te bekijken. Het is een kaal (nat) grasveldje. Niet erg aantrekkelijk. Prima als het droog is, maar dat is het nog steeds niet... Buienradar zegt dat het droog wordt, maar dat is nog niet te merken.

Ik besluit even te kijken bij de logies in de app. Vlakbij zit iets met kamers: het boeda-huis. Op de site wordt ik niet zoveel wijzer, behalve dat de prijs meevalt. Ik trek de stoute schoenen aan en bel om te vragen of er een plekje beschikbaar is. Dat is er... Oké, ik kom eraan, ik ben al in de buurt.

Het is nog even zoeken naar de route en het juiste huis. Maar als ik het gevonden heb, brengt een aardige meneer me naar een ruime kamer. Hij zegt dat ik mijn spullen mag drogen in de badkamer. Hij zal de verwarming aanzetten of ik de ventilator dan aan wil laten.

Op mijn kamer kan de verwarming ook aan. Dat gaat helemaal goed komen met mijn spullen..

Terwijl ik dit schrijf gaat het buiten weer regenen... Wat ben ik blij dat ik binnen zit...

Morgen ziet het weer er echt beter uit!

Ik zit nog zo'n 10 km van de Deense grens.

Vandaag 86 km gefietst.

Gezien op het fietspad:

• Heeeeeel veel overstekende naaktslakken. Het gras aan de overkant is blijkbaar groener.
  • 1 overstekende huisjesslakken.
  • 1 overstekend mini-kikkertje. Op zoek naar nieuwe avonturen.
  • 2 overstekende regenwormen. Geen idee waarom die oversteken...?!?

Conclusie van vandaag: fietsen in de regen kan best, maar het is fijn als je een droge plek hebt aan het einde van de dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Leny Whittaker:
    23 juli 2023
    Hier ook regen en wind. Heb wel aan je gedacht Brigitte.
    Slaap lekker straks in je droge bedje en morgen hopelijk een mooie, droge fietsdag. En dan ben je dus echt in Denemarken aan het fietsen. :-)
  2. Mieke:
    23 juli 2023
    Hoi Brigitte
    Wat een fantastische tocht maak jij! Fietsen gaat sneller dan zeilen! Wij hebben veel te maken met de wind en het getij en nog wat ongemakken, dus Flensburg gaan wij niet halen, liggen nog op Wangerooge! Goede reis en leuk om je verhalen te lezen! Mieke
  3. Yolanda:
    24 juli 2023
    Hallo dappere doordouwer wat heerlijk voor je dat je een kamer kon huren even lekker opdrogen en doorwarmen en ik hoop dat je in de buurt ook nog lekker kon eten.
    Ik wens je droge dagen toe moet kunnen op een gegeven moment want het is immers zomer 🤔🙄
    Benieuwd hoe het in Denemarken zal zijn