Dag 6 Hodorf - Breiholz na Noord-Oostzeekanaal

22 juli 2023 - Breiholz, Duitsland

Gister heb ik naar de route gekeken, maar ik kwam er niet goed uit wat de volgende slaapplek moest worden. Op 50 km zit een kleine camping waar evt ook kamers zijn. Een goede optie maar niet zo ver. De volgende is op wat meer dan 100 km. Erg ver, vooral om dat het morgen regent. Ik besluit voor de eerste optie met een kleine slag om de arm als het voorspoedig gaat.

Het eerste stuk gaat prima, het is droog en de wind staat goed. Lekker fietsen langs de slingerdijk. Op gegeven moment zie ik het stel dat ook op de vorige twee campings stonden. Ze hadden even een pauze ingelast. Verder maar weer. Het begint te sputteren. Ik stop even verder om mijn jas aan te doen en mijn telefoon regenproof te beschermen. Een stukje verder zie ik ze onder een boom staan omdat het behoorlijk regent. Geen ideale plek. Ik fiets verder in de hoop voor de bui uit te blijven of een betere schuilplek te vinden. Het gaat opeens hard regenen. Ik zie vanuit mijn ooghoek een bedrijf met spullen onder een overkapping.  Het blijkt een soort tuincentrum te zijn: een prima plek om te schuilen. Op dat moment komt het met bakken uit de hemel.. Rustig wacht ik totdat het droog wordt...

Dan weer verder. De lucht blijft grauw en grijzig. Soms is het droog, soms regent het een beetje, af en toe een harde bui. De meeste weet ik te ontwijken: bij de supermarkt voor de weekend boodschappen of bij het fietsenrek van een school..

Ik besluit dat het vandaag de korte route wordt. Bij de camping vraag ik naar een kamer. De vrouw kijkt bedenkelijk, zoekt het voor de zekerheid na maar heeft teleurstellend bericht: alles zit vol. Op de camping is wel plek.... Dan dat maar.....

Mijn tent zet ik op als het even droog is. Zo mijn spullen staan droog. Ik vind een stroomaansluiting zodat ik mijn telefoon kan laden. Verder is het rondhangen, mijn blog bijwerken, de route van morgen bekijken...

Het weer van morgen ziet er niet goed uit... Bijna de hele dag regen:  net wat harder dan drozzel... De volgende camping is 60 km... Logies dichterbij zijn niet hoopgevend: ferienhaus of een groot hotel waar ik me niet happy voel. Geen B&B  ofzo..

Dat wordt morgen dan maar blik op oneindig: gewoon gaan en fietsen... Een lichtpuntje is: rustige wind mee.

De teller staat op:

• 6 reeën gezien
  • 4 teken uit mijn been gehaald
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marjolein:
    22 juli 2023
    Na regen komt zonneschijn. Sterkte voor morgen.
  2. Oscar:
    22 juli 2023
    Herkenbaar, dat regenweer, schuilen en weer verder, zo was onze laatste dag ook.
    Ik hoop op beter weer voor je. Succes.
  3. Yolanda:
    22 juli 2023
    Ach jeetje kein enkele zimmer frei wat jammer voor je.
    Wanneer het zo blijft regenen zou ik toch voor het hotel kiezen, lekker warm in zo’n kamer met eigen badkamer en wc, gewoon doen.
    Ik duim voor je dat de regen gaat stoppen, hier regent het trouwens ook behoorlijk.
    Fijne fietsdag morgen