Dag 5 Sandstedt - Hodorf net na de Elbe

22 juli 2023 - Hodorf, Duitsland

Vandaag lekker gefietst.

Vanmorgen nog even gekletst met de man van de ligfiets : hij rijdt ca 150 km per dag en dit was zijn eerste camping in 2 weken. Hij rijdt door tot half 9 en zoekt dan een plekje oor zijn tent. En om 6 uur staat hij weer op. Hij heeft een zonnepaneeltje op zijn laadbak. Hij heeft nl. alleen stroom voor zijn navigatie nodig.

Om half 8 zat ik op de fiets. Vandaag minder gestuiter dan gister. De planning is om de Elber  over te steken. Die ligt op 99 km, waarvan ik er al 2 heb gefietst.

Het is koel maar droog. Het eerste stuk fiets ik nog met mijn trui aan. Maar die gaat algauw uit. Vrolijk fiets ik verder, af en toe de verkeerde afslag, maar tot nu toe heb ik dat snel door.

Er zijn nu meer vakwerkhuizen te zien. Maar ook veel boerderijen. En ik kom ook regelmatig bos tegen.

Tegen de tijd dat ikzoek naar een rustplek, zie ik onder dennenbomen  een tafel en bankjes staan. Aan de boom hangt een wit leeg kastje en op degrond zie ik een deksel liggen. Daarin kunnen drankjes zitten blijkt bij nader onderzoek. Even later komt een man met een emmer met flesjes aanlopen. Hij vertelt dat hij dit rustt plekje heeft gemaakt en dat ik de eerste gast ben. Hijkomt net de drankput vullen. Geweldig zo'n initiatief!

Vandaag is de bedoeling om de Elbe te halen over te steken, want de leuke camping ligt aan de overkant. Het fietsen gaat vlot en mijn benen doen het goed, want ik haal het. Om. Een uur of half 3 ben ik bijna bij de veerboot. Het fietspad gaat langs een enorme file auto, caravans en vrachtauto's. Die staan toch niet te wachten op de veerpont?!? Ja wel dus. Als fietser rijdt ik er langs en mag mee op de eerst volgende pont. Wat fijn om fietser te zijn! Er varen 4 ponten vol continue heen en weer en er kunnen zo'n 25 auto's op... Maar de Elbe is 6 km breed.. De auto's zullen toch even moeten wachten.

Aan de andere kant staat ook zo'n file. Ik tel de auto's.. 132 staan er te wachten...

Dan fiets ik de laatste km naar de camping. Het blijkt een heerlijk plekje te zijn met een schuilhuisje voorzien van tafel en stoelen, stopcontacten en waterkoker. Na een douche strijk ik daar lekker neer.

1. Yolanda:
    22 juli 2023
    Wat een optimist ben je toch: ik moet 99 km heb er al 2 gefietst ja 97 km klinkt al veel minder 😄
    Wat een prachtuitvunding die drankenkast.
    En wat een herkenning in die tuin met vlinders en draaiende andere dingen