Dag 4 Sedelsberg - Sandstedt net na de Weser

20 juli 2023 - Sandstedt, Duitsland

Vanmorgen was ik half 8 klaar voor vertrek maar ik raakte aan de praat met de campingbeheerster. Ze vertelde over het hoogveen daar in de buurt. Dat wordt daar nog actief gewonnen tot 2030 en een afgegraven veld bij haar vlakachter, zou weer nat zijn en verdergroeien, als het de afgelopen jaren niet zo droog waren geweest

Ze zijn bang dat het een berkenbos wordt en het hoogveen verdwijnt....

Het veldje waar mijn tent stond was ook duidelijk veen: zachte en verende ondergrond.

Maar om 8 uur was ik onderweg. Op naar de Weser, 80 km verderop.

Wat zijn er veel verschillende wegdekken.... 🙈Asfalt, klinkerweg, bospaadje, zandweggetjes, hele smalle weggetjes, stuiterwegen, zwabberwegen.  Vooral die laatste 2 ben ik vandaag veel tegen gekomen. En hoe lossen die Duitsers dat op? Ze zetten een bord neer met "Straßen schäde".

In Ovelgönne zag ik op de kaart staan handwerkmuseum. Oh, dacht ik, daar wil ik wel even langs. Helaasalleen geopend op zaterdag en verder op afspraak. Toen ik door een raam keek, zag ik ouderwetse kapperszaak-spullen. Er staat op de kaart handwerkSmuseum. Het blijkt een ambachten-museum te zijn, kwam ik achter tien ik door meer ramen keek.

Bovenop het gebouw bleek een ooievaar te zitten en erachter was een heerlijk plekje om wat te eten en te schuilen voor de regenbui die langs kwam.

Daarna door naar de veerboot om me over de Weser te brengen. Vlak daarna ligt de camping waar ik ga slapen. De volgende is een jeugdcamping zonder toezicht. Dat leek me niet fijn om daar te slapen.

De campings staan niet op fijne afstanden. Ik heb nog gezocht naar bed en breakfest, Maar die ook niet gevonden redelijk langs de route.

Morgen is de geplande camping op ca 99 km, dat moet te doen zijn. Vandaag heb ik met gemak 80 km gefietst en was om 2 uur bij de camping.

En zoeken naar de receptie...

Blijkt er niet te zijn. Je moet betalen bij de blauwe zuil..... Met muntgeld! Ik had precies genoeg...

Ze hebben hier wel lekkere douches...

1. Yolanda:
    20 juli 2023
    Handwerkmuseum daar wilde jij natuurlijk meteen naar binnen , snap ik, maar het waren andere handwerken helaas ofwel oude ambachten.
    Het fietsen gaat je weer heel goed af lees ik, fijn hoor.
    Wat stom dat er geen b&b’s in de buurt zijn en zeker niet naar een jeugdcamping gaan zonder toezicht lijkt mij ook helemaal niets, zijn er geen speciale 60+ campings ? Dat lijkt mij wel aardig 😉😃
  2. Marjolein:
    21 juli 2023
    Je gaat als een speer. Dat had je een week geleden niet verwacht. Hopelijk blijft het weer redelijk droog. Hele fijn tocht.
  3. Hans:
    22 juli 2023
    Heel interessant dat turf steken…leuk dat jij dat gezien hebt…goede reis..gr. M&H