Dag 15 Søndervig - Sønderris weer grote camping

31 juli 2023 - Esbjerg, Denemarken

Vannacht heeft het hier heeeeeel veel geregend en hard. De tent deed Het heel goed, maar ik werd wel een paar keer wakker van harde regen op de tent. Gelukkig was het 's morgens weer droog. De tent niet helemaal, maar dat is niet erg.

De wind was vannacht ook stevig. De tent schudde flink heen en weer. Maar in je eentje in een tweepersoons tent geeft dat niet.

Omdat er vandaag ook nog windkracht 3 zou zijn, leek het mij een goed plan om bijtijds te vertrekken.  Telefoon nog een beetje bij geladen tijdens het ontbijt en toen op weg.

Er was wel wind maar ik kon goed doorfietsen. Misschien omdat het ochtend is, dan zijn mijn benen nog uitgerust. Ook was de wind wat meer van de zijkant en kronkelde de weg meer dan gister.

Vanmorgen dacht ik: al fiets ik maar 30 km. Maar het werden er 98.

De weg was afwisselend en niet veel wegen met keitjes of zand. Dus ook dat at mee.

Ik heb nog gezocht naar shelters maar die liggen, helaas niet allemaal langs de route. En campings, ij hier, in de buurt van Esbjerg niet dik gezaait. Ik kwam er 6 km terug een tegen, maar zag ook deze op de kaart. Dat scheelt weer 6 km voor morgen. Maar het blijkt een hele dure camping te zijn met een treintje en allerlei voor, ieni gen waar ik niks aan heb en om nou 6 km terug te rijden.... Dat was waarschijnlijk wel een leukere camping geweest. Wat verder van de stad af en daarom wat minder toeristisch.

Oja deze camping heeft ook een keuken. Handig! Zou je eggen... Maar het zijn inductie platen en pannen worden niet bijgeleverd. Dus met mijn aluminium pannetje wordt dat het niet...

De douche heeft een kalme achtergrond muziek aanstaan...

Ik zit geamuseerd toekijken hoe anderen Het doen...

Eerst kwamen tweemeiden met een hele grote boogtent. Ze waren er duidelijk niet ervaren mee.. En alle! scheerlijnen zijn vast gezet. Daarna kwamen er stretcher voor in de tent.. Ze zullen vast lekker slapen.

Net zijn er nog 3 Belgen aangekomen. Met fietsen vol bagage. Waarvan 2 ook nog electrisch. Veel dingen in vuilniszakken gewikkeld en op de fiets gebonden met spinnen...   Wat ben ik dan blij met mijn spulletjes en tassen!

Vandaag 98 km gefietst, lekker opgeschoten.