Dag 13 Hanstholm - Harboøre camping

29 juli 2023 - Harboøre, Denemarken

Gisteravond werd ik uitgenodigd door de moeder en haar dochter: of ik nog wat kipkluifjes wilde. Jahoor, die lust ik wel. Ze hadden een vuurtje gemaakt en ze daarboven geroosterd. Maar om dat vur te maken hadden ze hout nodig. Ze sprokkelde wat in het bos. Bij mijn vuurplek lag al een stapeltje hout. Ik zei dat ze dat wel mochten pakken. Nou graag! Ik heb nog wat hout voor ze gehaalt uit het bos: genoeg dode bomen en dode takken aan de bomen.

Zo kwam van het een het ander. We wisselde wat uit. Het meisje bleek 11 te zijn en zat op voetballen en spraken paar woordjes Engels. Moeder sprak beter Engels maar we hebben toch nogal wat woorden opgezocht. Ze bleken ook deeg en marsmellows bij zich te hebben. Het deeg werd om een stok gerold en boven het vuurtje gebakken. En voor de marsmellows hadden ze handige uitschuif-prikkers 😝.

Daar a hebben weinig Uno gespeeld.

Erg gezellig!

Vanmorgen was ik om 6 uur wakker. Verder slapen wilde niet. En omdat er in de middag regen, best veel regen, voorspeld was, keek het me handig om vroeg te vertrekken. Om 7 uur zat ik op de fiets.

De eerste 10 km golfde Ik door de duinen beetje op en neer, beetje een en weer. Met uitgeslapen benen goed te doen.  Daarna afwisselendbos- en duingebied. Lekker om doorheen te fietsen. Maar toen kwam er een dijk tussen de lagune en de zee.... Heel recht... En heel lang.... Wel 10 km. Erleek geen einde aan te komen. En natuurlijk wind tegen... Dat was blik op oneindig en doorgaan. Er moet een eind aan komen.... En aan dat eind ligt de pont... Die wilde ik graag halen voor de regen...

Dat is gelukt, want de regen kwam maar niet...

Woh, het is 12.15 en ik heb al 72 km gefietst... Ik sta nu te wachten bij de pont bij Thyborøn.

Daarna was er eerst een stukje duinen en weer een lange rechte weg... 8 km dit keer. Ik had mezelf beloofd om een camping te nemen, zodat ik weer eens kon douchen. Om 14.00 was ik er. Wel wat vroeg op de dag maar wel met 82 km in de benen. Het was genoeg en.... Er zou regen komen...

De camping blijk een automatische te zijn... Er is een receptie gebouwtje, maar je moet jezelf inschrijven bij het paneel. Het duurde even voor ik begreep wat de bedoeling was... En ik liep vast met de "underscore"...  En daarna met het betalen, ik heb geen visa en geen Deense rekening.. Afijn het heeft zich opgelost omdat er iemand an de camping langs kwam en ik heb uiteindelijk cash betaald. Verder gaat alles met een code. Daarmee kan je het warme water an de douche aanzetten. En de deur van het zelfservice winkeltje openen. Daar kan je ijsjes kopen. Een paar spulletjes voor een avondmaaltijd, wat speelgoed en broodjes bestellen voor morgen en dan zelf betalen met je bankpas.. Hoe modern kan je het hebben.... Ik heb het winkeltje bekeken maar niet uitgeprobeerd..

Ik heb buren op de camping: een moeder met een zoon. Ze hebben een (best grote) auto mee met (best veel) spullen. Ze hebben er 2 uur over gedaan om de tent op te zetten. En de luchtbedden werden elektrisch opgeblazen. Ze gaan vast niet morgen weer verder. Ik wel. Het is een vervelende camping met dazen en veel vliegende mieren en toch nog wat regen...