Dag 12 Gatten - Hanstholm

28 juli 2023 - Hanstholm, Denemarken

Zo dat was me wel weer een dagje.

De dag begon fris: ca. 14 graden. Ik heb maar thee gezet.

Verder vandaag met het laatste stukje van de vikingroute met als bonus informatie over een oud vikingfort (dat er niet meer is) bij Aggersborg. Je ziet er nog de ringwal met 4 uitgangen.

Dan de doorsteek maken naar de Westkust-route. Ook dat lukt. Wel veel kijken op de route en dus stilstaan om in de gaten te houden dat ik nog goed ga. Best intensief.

En dan sta ik op het eest noordelijke stukje waar ik heen ga. Vanaf nu ga ik naar het westen en het zuiden. Terug naar huis.....

Het is heeeeeel ander landschap waar ik doorheen fiets. Geen weides en geen graan en mais velden meer...

Maar duinen en dennenbossen, wat moerassig veen en af en toe zicht op de zee.

Het weer is fantastisch: blauwe luchten een enkel wolkje.

Dan opzoek naar een onderkomen... Langs de kust zijn veel shelters. Ik zoek er een op ongeveer 80 kmvan mijn beginpunt. Die ligt bij Hanstholm. De app blijkt aan te geven hoever de shelter hemelsbreed nog weg is.

Wanneer ik er bijna ben, blijkt de shelter niet langs de route te liggen, maar moet ik uit de duinen omhoog klimmen en er omheen rijden naar de ingang.

Het is een groot terrein met 7 shelters

Ze blijken gehuurd te zijn voor een familiefeest maar ze hebben ze niet allemaal nodig en ik én een Deense moeder met dochter mogen er toch slapen. Hiep Hiep hoera!

Er is mogelijk wel wat geluidsoverlast door het feestje... We gaan het merken...

1. Olga Mos:
    28 juli 2023
    dus nog lekker bezig alleen mis ik toch wel de foto's die je altijd maakt.
    fijn weekend Brigitte.
  2. Brigitte:
    28 juli 2023
    Ik maak wel foto's maar ik. Heb geen WiFi om ze te uploaden.
  3. Olga Mos:
    28 juli 2023
    O dus die zien we als je weer terug ben leuk.
    Bedankt voor het reageren fijn weekend.
  4. Marjolein:
    28 juli 2023
    Ja ik miste de foto’s ook al. Ben benieuwd. Hebben we nog wat ih voor uitzicht als je (bijna) terug bent. Goed idee van de shelters. Hoef je ook geen tent op te zetten.
  5. Yolanda:
    29 juli 2023
    Prachtige foto’s, ik vroeg me eerst af of die huisjes onderkomens waren voor de varkens of dat dit de shelters zijn? Ik vermoed van wel maar wel heel erg in het boerenland .
    Idd fijn om niet steeds die tent op te hoeven zetten na heel veel kilometers rijden.
    Het is een prachtige omgeving daar , leuk om zo langs de zee te kunnen fietsen
  6. Leny Whittaker:
    29 juli 2023
    Heel leuk weer om je zo te kunnen volgen op deze uitdagende fietsvakantie. Je hebt al heel wat fiets kilometers in de benen! Petje af :-)
    en mooi die shelters waar je kunt slapen. De shelters voor de varkens op de foto zijn trouwens ook luxe en modern zo te zien op t eerste gezicht.
    Voorspoedige terug route gewenst