Dag 11 bijna Viborg - Gatten shelter

27 juli 2023 - Gatten, Denemarken

Lekker weer geslapen in de Herberg.

Rustigaan ingepakt en om 8 uur was ik klaar om te vertrekken. Op naar Viborg. Dat blijkt nog 8,5km te zijn. Daar over de grote rug en dan een wandelfietspad langs het grote meer. Dan slingert de route een beetje heen en weer en op en neer doorvelden en soms wat bos. Na Løvel komt er opeens een grote vlakte.  Aan het eind van dat dal klim ik er weer uit en mag ik verder over een oud spoortrajekt. Het slingert een beetje door het landschap en rijdt lekker vlak.

In Aars ga ik boodschappen doen. Daarna schijnt er niet zoveel te zijn.

Vlak na Aars pak ik een zijroute die naar de kust gaat. Ik heb uitgerekend dat de tijd krap wordt als ik door ga naar Skagen. En schijnt ook niet zo interessant te zijn.

Morgen kom ik bij de kust en pak ik de Noordzee-route naar het zuiden. Langs de kust zijn veel shelters, dus ik zal er wel in een aantal slapen.

Nu eerst een slaapplek voor vanavond zoeken. Campings liggen niet gunstig. De enige die zou kunnen, komt eigenlijk te vroeg en is erg groot. Logies... Ook afgekeurd. Shelters: er zijn twee opties, de ene best ver doorrijden en van de andere weet ik eigenlijk niet hoever die van de route ligt. Het zijn 2 verschillende apps: de route en de shelters. Ik besluit om, als ikin de buurt van de shelter ben, nog een keer te kijken.

De shelter ligt pal aan de route... Daar ga Ik dus slapen! Er zijn 4 shelters ieder groot genoeg voor 5 personen. En een klein wc-hokje met een hartje in de deur 💜. En een vuurplaats.

Er staat een auto. Die blijkt van een vader met zijn dochter van 6 te zijn. Ze gaan hier een nachtje slapen. Haar eerste nacht in een shelter. Ze stoken een vuurtje en bakken er broodjes boven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marjolein:
    27 juli 2023
    Wat een afwisselde tocht. Dat je al zover bent gekomen en allerlei leuke ontmoetingen hebt gehad. Veel plezier voor de verdere reis.
  2. Hans:
    27 juli 2023
    Zet hem op en veel succes en plezier
  3. Yolanda:
    30 juli 2023
    Wat zie je er goed uit!!!
    Lekker bruin ook ondanks de regenbuien die veelvuldig vallen.
    Mooie foto’s leuk om zo’n shelter eens goed te bekijken en die wc is vast een gat in de grond?