Dag 10 Nørup - bijna Viborg

26 juli 2023 - Hald Ege, Denemarken

Ik heb gister de rest van de route zitten bekijken. Naar Skagen haal ik niet maar een stukje ervoor kan ik afbuigen richting de Westkust en dan langs de kust weer naar beneden. Bij Ribe ga ik weer terug naar de route en fiets die een eindje terug tot bij Flensburg. Daar pak ik de trein richting huis.

Maar eerst nog een stuk naar het noorden.

Vandaag was een dag met buien...

Meestal kleine/korte buien. Soms ging ik een beetje schuilen onder bomen  want helaas staat. Niet overal een schuilhut je of een bushaltehokje. Wat naar is van die bomen, is dat ze na-regenen. Dan is het weer droog, maar als ik bij een windvlaag onder bomen rijdt, wordt ik tóch weer nat.... Van grote druppels...

Bij de grootste bui had ik bof. Ik zag uit mijn ooghoek iets met een kraan en een aanrecht...?!?

Ik ging kijken en het bleek een speel/picknickplek te zijn met afdak en daaronder een picknick tafel. En een toilethokje. Dat werd dus mijn lunchplek. Even later kwam er een hoosbui naar beneden.... Wat was ik blij met het dakje!

Na de bui en de lunch weer verder. Af en toe regen, soms zon, mooie wolkenpartijen, blauwe lucht en grijze dreigende wolken. Het kwam allemaal langs..

Het is hier "heuveliger" dan de voorgaande dagen. Af en toe was het flink klimmen. Ernstige conditietraining dus...

De wegen waren ook zeer divers vandaag. Een heel stuk over een oud spoortrajekt. Lekker vlak, goed geasfalteerd. Dat schoot lekker op. Maar ook zanderige bospaadjes en modderige na een regenbui. Kiezelwegen. Wegen waarbij de auto's 70 mogen rijden. Wegen met fietspad. Wegen met fietsstrook. Wegen waarbij je op de stoep moet rijden.

Ik had een pelgrimsherberg uitgezocht bij Thorning. Daar was ik kwart over 3. Het was er erg stil... Ik begreep van het kaartje op de deur dat er 3 km verderop nog een herberg was. Ik dacht, laat ik daar maar heen gaan. Het bleek geen 3 km maar 18 ofzo te zijn.... En natuurlijk ook niet vlak. En natuurlijk ook niet droog...

Dus na 109 km had ik weer een binnen slaapplek.

Overigens wel gezellig, want er zijn nog 3 wandelaars: 1 Duitse en 2 Denen.

De gezamenlijke voertaal is Engels.

1. Virna Tapia:
    27 juli 2023
    Leuk dat je een ondernemende vakantie hebt, wij hebben heel veel zon en het is warm. Afgelopen maandagavond is in noord Italië echt noodweer geweest waardoor veel mensen terug naar NL zijn gegaan maar dan zonder eigen vervoermiddel daar deze niet meer bruikbaar was. Geniet van je vakantie groet Fred Virna.
  2. Phyllis:
    Wat zal jij inmiddels een conditie hebben opgebouwd! Wel jammer van de nattigheid, maar dat is hier ook. En jij hebt daar wel prachtige uitzichten en mooie avonturen. Succes met de komende etappes, je bent al heel ver gekomen!!
  3. Yolanda:
    27 juli 2023
    Mooie maar natte tocht weer met heel veel kilometers gelukkig heb je toch weer fijn en droog kunnen overnachten in een bed en nog leuk kunnen kletsen met mensen.
    Ik dacht dat Denemarken bijna overal vlak was maar dat is dus niet zo