Dag 3 Emmen - Sedelsberg

19 juli 2023 - Sedelsberg, Duitsland

Vannacht moest ik toch wel weer wennen aan mijn slaapmatje: vaak even wakker en veel gedraai. Maar dat zal in de loop van de vakantie wel beter gaan.

Om 6 uur was ik het zat. (ik was even voor tienen gaan slapen. Toen begon het donker te worden.) dus ben ik rustig opgestaan.

Op dat moment hoorde ik het sputteren... Mmmm... Dat wordt een natte tent mee... Toen bedacht ik dat ik heel goed (droog) kon ontbijten bij de keuken! Alle spullen zo'n beetje in de fietstassen gepakt, binnentent eruit (die is redelijk droog) natte tent over de fiets en netjes inpakken onder een afdak. Top! Ik heb de buitentent aan twee schroefjes gehangen, dan kon die nog even uitdruipen.

Heerlijk yoghurt ontbijtje gegeten, alle spullen op z'n plek, telefoon nog een beetje bijgeladen en om half 8 zat ik op de fiets. Een deel van de camping begon net een beetje wakker te worden.

Omdat ik regen verwacht deze vakantie, heb ik een waterdicht hoesje voor mijn telefoon meegenomen. Maar mij telefoon gaat er maar moeizaam uit. Bv als ik een foto wil maken. En wat ie ik liggen op het fietspad?? Een simpel rubber/silicone? /plastic? Dingetje waarmee het wel kan. Top! Die gaat mee! Opgelost.

Gister had ik best veel zon en een paar spetter 's. Vandaag is het bewolkt en regent het met met enige regelmaat. Geen grote buien, maar genoeg om nat te worden. Dus toch maar de regenjas aan. Een tijdje later weer weer uit. Dan weer aan, toch weer uit etc..

De kilometers schieten lekker op.

Al gauw in ter Apel en door naar Duitsland. Daar fiets ik veel door bosgedeeltes, over een traject van een oude spoorlijn, langs velden en zo door.

Onderweg houd ik pauze in een bushalte hokje. Ik heb er dan al 45 km opzitten.

En verderop vind ik een winkel. Vanavond eet ik pasta. Bij de kerk zie ik een bordje "toiletten" staan. Hé, dat is handig! Dus daar maak ik nog maar even gebruik van.

Dan weer verder.

Bij een Volgende pauze kijk ik hoe het zit met campings. Mmm het is kwart over 1, ik heb al meer dan 70 km gefietst de volgende camping is over ca. 5 km en die daarna 35 km verder, bovendien zie ik hele donkere lucht aankomen...

Ik besluit toch om te stoppen. Om 2 uur ben ik bij de camping. Dat is maar goed ook, want ik heb 3 fikse buien zien vallen. Om 16.00 was het weer droog.

1. Arden:
    19 juli 2023
    He Brigitte, we lezen met je mee. Wat een avonturen al! Hopelijk morgen een drogere dag, Liefs Arden en zijn ouders
  2. Yolanda:
    20 juli 2023
    Had nou maar zo’n slaapkarretje gehuurd!
    Die regen is niet fijn maar de hitte in de zuidelijke landen is helemaal niet te doen dus je mag blij zijn dat jij koeler weer treft en helaas zo nu en dan een regenbui.
    Veel plezier weer