Dag 1 Amersfoort - Vasse

17 juli 2023 - Vasse, Nederland

Mijn planning voor vandaag is: 8 uur gaan fietsen naar Apeldoorn, dan met de trein naar Enschede, daarlunchen met Timme, dan fietsen naar Vasse en slapen bij zus Marjolein.

Gisteravond had ik al (bijna) alles ingepakt in de fietstassen. Vanmorgen nog de laatste klusjes: kippen water geven, de laatste afwas doen, laatste spullen uit de koelkast en natuurlijk even zuigen 🤔 (stukje beroepsdeformatie??, (doe ik nl. iedere ochtend, en er lagen nog soepstengel kruimels van vrijdag...)

Maar.... Om 5 over 8 zat ik op de fiets!

Op naar Apeldoorn! Het was heerlijk fietsweer én windje mee.. Kom maar op met die kilometers.

Hup naar develuwe! Daar waren veel woelsporen van wilde zwijnen langs het fietspad.

Wat is vals plat geniepig... En ik me maar afvragen waarom het fietsen zo moeizaam gaat... Heb ik toch te weinig gegeten?  Is mijn conditie zooo slecht dat ik nu al moe wordt? Nee, de weg gaat iets omhoog...

Bij de grens van Apeldoorn was een prachtig bankje rond een boom. Daar heb ik heerlijk 2 boterhammetjes opgesmikkeld😋.

Bij station Apeldoorn kwam ik erachter dat er geen doorgaande trein naar Enschede ging wegens uitgelopen werkzaamheden reed er geen trein bij Almelo.. Wat is het alternatief? Gelukkig was er een optie.. Via Zutphen en Hengelo: 2x overstappen. Gelukkig met een gelijkvloerse instap. Maar wel nog 2 fietsen en veel mensen met grote koffers. Maar het lukte allemaal.

In Enschede het huis van Timme opgezocht en samen heerlijk gelunched in de stad. Daar op naar Vasse. Dat was toch wel verder dan ik dacht en de lucht zag er dreigend uit. Uiteindelijk heb ikgemazzeld met het weer: 1x flinke bui, maar ik kon schuilen bij een landbouwspullen-bedrijf  en 1x  een klein buitje, regenjas aan en door fietsen. En even later kon die alweer uit.

Na 37 km was ik bij mijn zus. Lekker bijkletsen en mijn benen laten rusten.

Morgen op naar Emmen en Duitsland.

50 km gefietst naar Apeldoorn

72 kmmet de trein

37 km gefietst van Enschede naar Vasse

1. Leny Whittaker:
    17 juli 2023
    TOP! de eerste dag zit erop:-)
    Je hebt al aardig wat kilometers gemaakt en een oplossing gevonden voor de trein die uitviel.
    slaap lekker.
  2. Olga Mos:
    17 juli 2023
    Toppetje dus eindelijk aan je reis begonnen.
    veel plezier en hopende op mooi weer.
  3. Nan vd plaats:
    Hey Brigitte,
    Daar ga je weer, wat goed van je.Goeie reis en heb het fijn!
  4. Esther en Boaz:
    18 juli 2023
    Hele fijne vakantie gewenst!
  5. Phyllis:
    18 juli 2023
    De eerste flinke kilometers staan alweer op de teller en d emotie plaatjes stromen weer bij ons binnen. Leuk om zo weer met jou mee te mogen reizen. En wat een prachtige ‘kroezeboom’, leuk dat verhaal erbij.
  6. Yolanda:
    18 juli 2023
    Halleluja meteen maar even 87 km gefietst op de eerste dag , heel goed.
    Toen je dat schreef over dat zuigen dacht ik eerst 🤔waarop ?
    Maar begreep daarna dat het over stofzuigen ging….
    Mooie foto’s al mis ik jouw hoofd naast dat van je zusje.
    Kunnen we jouw garagedeur ook zo mooi beschilderen met kippen of vlinders? Lijkt me leuk.
    Fijne fietsdag weer met vooral droog weer.
  7. Leonieke:
    22 juli 2023
    Wat leuk Brigitte, weer zo’n mooie fiets tocht! Heel veel succes en plezier gewenst.
    Groetjes van Stijn leonieke jurre imke en rinse