Zondag 3 augustus Veluwe

4 augustus 2025 - Garderen, Nederland

Vandaag trek ik over de Veluwe.

Vanmorgen was het heerlijk rustig met opstaan. De routine is er inmiddels. Eerst matje leeg laten lopen, dan slaapzak in zijn hoesje, dan matjeboprollen en in zijn hoesje en in de juiste fietstas. Dan de tent leeg ruimen en de binnentent eruit en in de tentzak. Dan ontbijten en bedenken waar ik heen ga (als ik dat nog niet gedaan heb).

Dan de buitentent in een aparte zak om achterop te binden. Ondergrondzeil opvouwen en ook achterop. Deze bind ik op met het blauwe touwtje dat in mijn stuurtas zit.

Als alles op de fiets zit,nog even langs de toilet, mijn ontbijtbakje afwassen en bidons vullen.

En dan kan ik op weg.

Maar...

Vanmorgennging er iets mis met de route.... 

Na 11 km kwam ik erachter dat ik de verkeerde kant op aan het fietsen was.... ik zag Hasselt  toen ik uitzoomde... Het was toch al lastig om de route te binden om dat de GPSroute dwars door het bos aangaf. Ok was té druk met het zoeken van bijpassende weggetjes dat ik niet in de gaten had dat ik niet de goede kant op ging... Dat zijn dus 22 extra kilometers....

Inmiddels zit ik bij Garderen in de buurt en heb ik al 45 km gereden.

Ik heb een bankje gevonden in het bos en daar mag de tentv even drogen. En ik even wat eten.

Ik ben benieuwd wanneer ik een supermarkt vind die open is. Dat zal wel voorbij de Veluwe zijn. Tot nu toe is alles dicht op zondag wat ik bekeken heb.

De eerste open supermarkt vond ik in Renkum. Dat was prima, want nu heb ik eindelijk de crackers opgegeten die ik al vanaf thuis mee heb. Mijn avondeten wordt vanavond maaltijdsalade met zalm en pasta. Altijd lekker!

En dan verder langs Wageningen  en de Grebbeberg. Ik had bedacht om op natuurkampeerterrein den ouden dam te gaan staan. Ik heb onderweg maar niet gekeken hoeveel kilometer ik al had gefietst.

Bij aankomst op de camping bleek dat 98 km te zijn. Dan klopt het wat ik voelde in mijn benen..

Deze camping is een leuk plekje. Het is een Natuurcamping met veel zorg voor de natuur en milieu. Veel hout, veel ruimte voor de planten het oogt wat rommelig maar dat houd de mensen weg die luxe willen. 

Het trekkerveld is een klein knus veldje. Ik zet mijn tent op en ga douchen. Wanneer ik terug kom zijn 2 Fransen aangekomen. Ze zijn langs de Rijn aan het fietsen en de route kwijt geraakt. We hebben gezellig zitten kletsen in het Frans. Ze verwonderden zich erover dat zo weinig mensen luiken hadden en de ramen zo open bleven vaak wel met grappige versieringen in de vensterbank.

Tegen tienen begon het te regenen en zijn we gaan slapen.

98 km gefietst

Gem snelheid 16,5 km per u

Foto’s

3 Reacties

  1. Yolanda:
    4 augustus 2025
    Oh vreselijk om de verkeerde kant op te rijden heb ik ook altijd een hekel aan wanneer ik aan het wandelen ben en bijv al 5 km verkeerd heb gelopen.
    Fijn dat je nu wel een leuke camping had en en zo gezellig met die Fransen kon kletsen.
    Je bent al bijna weer thuis, toch?
  2. Brigitte:
    4 augustus 2025
    Ik ben (was) in de buurt van thuis, maar de planning is om nog naar Maastricht te rijden...
  3. Yolanda:
    4 augustus 2025
    Goed idee, Maastricht is prachtig