Dinsdag 5 augustus Braband

5 augustus 2025 - Westerhoven, Nederland

VVanmorgen zowaar uitgeslapen, omdat ik weer in slaap viel toen de haan kraaide. Het was 10 voor 8...!rustig opgestaan en om 9 uur vertrokken.

Na een klein stukje fietsen mocht ik alweer met een pont. Ik was de enige die ze overzetten op dit tijdstip.

Even verderop rijd ik door Heusden. Daar zie ik bakkerij bakkertje deeg winnaar lekkerste worstenbroodje van Brabant. Die ga ik natuurlijk kopen. Inderdaagverg lekker! (Op internet blijkt kater dat ze winnaar zijn van decderde plek.)

Ook koop ik er vijgen-noten-zuurdesembrood. Ook erg lekker!

Dan verder over een klein dijkje. Daarna door een moerassig gebied waar ook nog eendenkooien liggen.

dan fiets ik door de Loonse en Drunense duinen. Mooi! En het ruikt lekker naar dennen.

vandaag veel langs moerassen, heide, bos gefietst. Hier liggen ook best wat landgoederen,  soms wel kastelen.

ook is hier nog veel watertjes. Vaak zie ik schapen en akkertjes.

het weer is lekker, regelmatig zon en zelfs af en toe wind mee.

Minder vaak weides met koeien. 

Ik steek een aantal snelwegen en provinciale wegen over.

De bordjes zijn niet altijd even duidelijk. en soms kloppen ze eigenlijk toch wel.

Er staat doodlopend behalve voor voetgangers. Waarom dan? De weg is breed en de route gaat fie kant op. Ik fiets er toch in. Na een flink stuk wordt duidelijk waarom.. de weg gaat over de snelweg mamma met een trap... gelukkig zit er wel een gleuf voor fietsbanden naast. Zou de fietshier omhoog te krijgen zijn? Ja hoor het gaat eigenlijk ook best wel makkelijk.. toch blij dat ik het geprobeert heb..

op zoek naar een camping lijkt het lastig. De Natuurcamping zit helemaal vol. De kleine camping die ik bel om te vragen of er plekjes, neemt niet op... Dan maar ol de bonnefooi erheen. Het is wel wat verder fietsen dan gepland. Maar ik heb geen zin in een grote camping.

ik vind een km eerder nog een andere boerderij camping. Daar is plek. Veel plek zelfs. De camping is bijna leeg. 

Weer lekker douchen dan kan ik schoon de nacht in.

Nog ruim een dag fietsen dan ben ik in Maastricht.

98 km gereden.

Gem snelheid 16,8 km

Foto’s

1 Reactie

  1. Leny Whittaker:
    6 augustus 2025
    Jeetje, Brigitte: je bent inmiddels waarschijnlijk alweer thuis van je fietstocht door Nederland. Wat een prestatie weer van je! Het was leuk om je te volgen via deze blog en de foto's te zien. Het weer zat niet echt mee, maar nu is de zon weer terug en je was zal lekker drogen als je 'm buitenhangt.
    En dan maandag weer aan het werk?
    Welkom terug in de Regio :-)